فصل اول: مقدمه
بیان مساله
اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیه های تحقیق
تعریف مفاهیم تحقیق
تعاریف نظری
تعاریف عملیاتی
فصل دوم: پیشینه تحقیق
مقدمه
معنی لغوی استرس
تعاریف استرس
نظریه های استرس
نظریه روان تحلیل گری
نظریه پردازش اطلاعات
الگوی فرهنگی- اجتماعی
الگوی دو هرند
نظریه شناختی- هیجانی
مدل زیستی- روانی- اجتماعی
استرس و مدرسه
استرس تحصیلی
استرس تحصیلی در دانش آموزان
مدیریت استرس در مدرسه
توصیه های برای کاهش استرس مدرسه
تفاوت استرس با اضطراب و افسردگی
استرس واضطراب امتحان
استرس و موفقیت تحصیلی
استرس و نوجوانی
فنون کاهش استرس در نوجوان
مفهوم شناسی امید
تعریف امید
تاریخچه امید
نظریه های امید
نظریه امید آوریل
نظریه امید استاتلند
نظریه امید اسنایدر
رشد امید
مولفه های امید اسنایدر
مولفه اول هدف
راهبرد های رشد اهداف
دومین مولفه تفکر گذرگاه
توانمندسازی تفکر گذرگاه
مولفه سوم تفکر عامل (کارگذار)
افزایش حس کارگزار (عامل)
مدیریت موانع به سمت امیدواری
روش های ایجاد اهداف در نوجوانان
روش های ایجاد انگیزه و نیروی عامل در نوجوانان
روش های مسیریابی در نوجوانان
ارتباط اجزا تشکیل دهنده ی امید
پیشینه تحقیق
تحقیقات انجام شده در ایران
تحقیقات انجام شده در خارج کشور
فصل سوم: روش تحقیق
مقدمه
طرح پژوهش
جامعه آماری
گروه نمونه و شیوه گزینش آن ها
ابزارهای پژوهش
شیوه اجرا
روش و ساختار جلسات درمانی
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داد ه ها
مقدمه
شاخص های توصیفی مربوط به متغیر های پژوهش
بررسی فرضیه های پژوهشی
فرضیه اول پژوهش: آموزش امید بر استرس تحصیلی دانش آموزان تاثیر دارد.
فرضیه دوم پژوهش: آموزش امید بر میزان امید دانش آموزان تاثیر دارد.
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
بحث و تفسیر
جمع بندی مباحث
محدودیت های پژوهش
پیشنهادات
پیشنهادات کاربردی
پیشنهادات پژوهشی
منابع فارسی
منابع لاتین
ضمایم