پروژه‌های دانشجویی فارس فایل

پروژه‌های دانشجویی فارس فایل

مقاله، تحقیق و پروژه‌های دانشجویی
پروژه‌های دانشجویی فارس فایل

پروژه‌های دانشجویی فارس فایل

مقاله، تحقیق و پروژه‌های دانشجویی

تحقیق گزینش های ما در عشق از دیدگاه روان شناسی

تحقیق-گزینش-های-ما-در-عشق-از-دیدگاه-روان-شناسی
تحقیق گزینش های ما در عشق از دیدگاه روان شناسی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 13
حجم فایل: 11 کیلوبایت
قیمت: 2000 تومان

دانلود تحقیق با موضوع گزینش های ما در عشق از دیدگاه روان شناسی،
در قالب word و در 13 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
عشق پدیده ای است که از دیر باز ذهن انسان را به خود مشغول کرده است. دانشمندان حوزه های گوناگون به نوعی به تحلیل این پدیده در انسان پرداخته اند. مطلبی که در زیر آمده است سعی دارد به طور اجمالی یک سری از فاکتور های روانی را که در ایجاد این حس نقش بازی می کنند را باز شمارد.
معشوق انعکاسی از عاشق:
جستجوی فردی که انعکاسی از ما باشد از شایع ترین تئوری هایی است که به عنوان دلیل انتخاب معشوق بیان می شود. به این مفهوم  که در فرد مقابل چیزی که در خودمان نیز وجود دارد، ما را به طرف او جذب می کند. در حقیقت در این نوع عشق انسان در جستجوی "منی دیگر" است. منی که بتواند تصویر مرا چون آیینه در خود انعکاس دهد. منی که برایم آشناست و برایم امنیت به همراه می آورد.
گاهی نیز در جستجوی آیینه ای هستیم که "من ایده آل " را به ما باز گرداند. اگر به عنوان مثال "سخت کوش بودن" جزو ایده آل های ما باشد، اینکه بتوانیم عشق فردی سخت کوش را به خود معطوف کنیم،  برایمان تائیدی است از تصویری که می خواهیم از خودمان داشته باشیم.
در حقیقت، ما در این نوع عشق، در جستجوی نگاهی هستیم که ما را در آن تصویری که دوست داریم از خودداشته باشیم تائید کند.هر چه تردید در صحت این تصویراز خود بیشتر باشد،  حضور این دیگری به عنوان عاملی اطمینان بخش  برای ما حیاتی تر می شود.
البته باید گفت در اغلب عشق ها، به میزانی این بعد به چشم می خورد. هر فردی در رابطه با معشوق  تا حدی در جستجوی بازسازی نگاهی است که از خود دارد. نگاه تائید کننده ی دیگری برای ما نمودی است که چقدر با"ایده آل هامان"منطبق هستیم. ولی زمانی که عشق تنها به این جنبه خلاصه شود، می تواند نمودی از شخصیت شکننده فرد عاشق باشد که بدون نگاه مثبت معشوق تمام روانش متزلزل می شود.
یکی دیگر از مشخصاتی که این عشق دارد،ایده آلیزه کردن فرد معشوق است. زیرا که شخص برای اینکه بتواند دیگری را بعنوان آیینه ای که تصویرش را به او باز می گرداند مورد تائید قرار دهد،باید از او در ذهنش شخص "معتبری" بسازد.
معشوق به عنوان موجودی مکمل:
در این عشق تفاوت های  فرد است که ایجاد کننده ی این احساس کشش بین دو نفر می شود. در اینجا دیگر شخص در جستجوی همتای خود نیست، بلکه در جستجوی کسی است که جایگزین یک سری فقدان های وجودی اش شود. به عنوان مثال فرد منزوی عاشق فردی بسیار اجتماعی می شود.عامل اصلی این کشش یافتن ابعادی است که فرد در خود نمی تواند ایجاد کند...

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق گفتگوی تمدن ها

تحقیق گفتگوی تمدن ها
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 23
حجم فایل: 23 کیلوبایت
قیمت: 3000 تومان

دانلود تحقیق در مورد گفتگوی تمدن ها،
در قالب word و در 23 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
گفت و گوی تمدن‌ها، نظریه‌ای است در روابط بین‌الملل. این نظریه در فرم کنونی اولین‌بار توسط محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران، مطرح شد. او در اصل ایده گفتوگو میان تمدن‌ها را به عنوان واکنشی به نظریه جنگ تمدن‌های ساموئل هانتینگتون مطرح ساخت.
عبارت گفتگوی تمدن‌ها بعد از اینکه سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای سال ۲۰۰۱ را سال گفتگوی تمدن‌ها نام نهاد، مشهور شد.
در شروع قرن جدید میلادی زمانی که که جهانیان غرق در شادی جشنهای آن بودند، نظریه‌ای جنجالی توسط برخی از افراطیون غربی با عنوان  جنگ تمدنها عرضه شد که باعث گردید بار دیگر مردم در بهت و نگرانی پیامدهای آن فرو برد.
هم زمان با آن سید محمد خاتمی رئیس جمهور وقت جمهوری اسلامی ایران  در یک حرکت سنجیده با الهام از دستورات دین مبین اسلام و اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران ابتکاری جدید با عنوان گفتگوی تمدنها برای کمک به صلح جهانی ارائه داد که با استقبال بی سابقه سران و ملل دنیا مواجه شد.
به احترام بنیانگذار و ارائه دهنده پیشنهاد گفتگوی تمدنها، جناب آقای خاتمی رئیس جمهور پیشین جمهوری اسلامی ایران، متن سخنرانی ایشان در محل یونسکو به مناسبت سالروز گفتگوی تمدنها را در زیر ارائه می کنیم. 
رییس جمهوری در جمع صدها نفراز شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی جهان در مقر یونسکو در پاریس گفت: خشونت طلب می‌کوشد تا هر مخالفی را با زور از صحنه خارج‌کند و حاصل‌کار چیزی جز بروز پدیده نفرت انگیز و هراس آور ترور از یک سو و جنگ و ویرانی و اشغال و تحمیل از سوی دیگر نخواهد بود.
وی‌گفت: باید مسائل مبتلا به‌انسان از جمله، فقر وحشتناک حاکم بر جهان و تلفات تکان‌دهنده کودکان‌ و بزرگسالان براثر گرسنگی و بیماری، تخریب گسترده محیط زیست، بی‌بند و باری‌های اخلاقی، عدم امکانات آموزشی برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم در اولویت قرار گیرد.
رییس جمهوری به ایده گفت‌وگوی میان فرهنگ‌ها و تمدنها که خود منادی آن بوده است، اشاره کرد و گفت: تصمیم دارم پس ازپایان دوران‌ریاست جمهوری‌ام، وقت و توان خود را صرف موضوع مهم گفتگوی میان تمدنها کنم.
خاتمی خاطر نشان کرد: با تکیه بر اهداف قانون اساسی یونسکو، از هم اکنون طرح تاسیس یک سازمان غیردولتی که گستره آن شخصیت‌ها، متفکران، مصلحان و نهادهای ذیربط بین‌المللی را به همکاری دعوت کند، در ذهن دارم.
رییس جمهوری هم چنین از اینکه آخرین سفر خارجی‌اش در کسوت ریاست جمهوری اسلامی ایران را میهمان خانه آموزش، علوم و فرهنگ ملل متحد است، ابراز خرسندی کرد.
متن کامل سخنان خاتمی دراجلاس یونسکو که علاوه بر روسای جمهوری ایران و الجزایر ، بیش از ‪ ۰سیصد تن از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی جهان در آن شرکت دارند ، به شرح ذیل است

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق منشور ملی حقوق دانش آموز

تحقیق-منشور-ملی-حقوق-دانش-آموز
تحقیق منشور ملی حقوق دانش آموز
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 13
حجم فایل: 27 کیلوبایت
قیمت: 1500 تومان

دانلود تحقیق در مورد منشور ملی حقوق دانش آموز،
در قالب word و در 13 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
مقدمه: ضرورت تدوین منشور ملی حقوق دانش آموز:
1. اهمیت دوران تحصیلی: بی شک دوران تحصیلی و دانش آموزی، از مهمترین فصول زندگی هر فرد در جامعه می باشد و در واقع پایه و اساس بسیاری از بنیانهای فکری، اخلاقی، اعتقادی و اجتماعی هر فرد در این دوران شکل می گیرد. از این رو وضع قوانین مناسب و مؤثر که تأمین کننده حمایت برای این قشر  می باشد، امری ضروری است.
2. آسیب پذیری دانش آموزان: با توجه به حضور چندین ساله دانش آموزان در مراکز آموزشی و به علت شرایط سنی و اجتماعی خاص آنها، دانش آموزان بسیار آسیب پذیر می باشند و این آسیب پذیری ایجاب می کند که با وضع قوانین مناسب و خاص برای دانش آموزان زمینه های لازم را جهت رشد و سلامت جسمی، فکری و روانی آنها تأمین شود.
3. پیوسته بودن دوران تحصیلی: به دلیل پیوسته بودن دوران تحصیل و تغییر و تحولات جسمی ، شخصیتی، اعتقادی و اجتماعی دانش آموزان در تمام این مدت ضرورت ایجاب می کند که قوانین خاص و متناسب با مقررات و تحولات شخصیتی و جسمی دانش آموزان تدوین گردد و این قوانین به عنوان حامی دانش آموزان به آنها کمک کند تا...

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.