پروژه‌های دانشجویی فارس فایل

پروژه‌های دانشجویی فارس فایل

مقاله، تحقیق و پروژه‌های دانشجویی
پروژه‌های دانشجویی فارس فایل

پروژه‌های دانشجویی فارس فایل

مقاله، تحقیق و پروژه‌های دانشجویی

تحقیق مسئولیت مدنی ناشی از فعل زیان آور صغیر و مجنون

تحقیق-مسئولیت-مدنی-ناشی-از-فعل-زیان-آور-صغیر-و-مجنون
تحقیق مسئولیت مدنی ناشی از فعل زیان آور صغیر و مجنون
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 18
حجم فایل: 12 کیلوبایت
قیمت: 2500 تومان

دانلود تحقیق با موضوع مسئولیت مدنی ناشی از فعل زیان آور صغیر و مجنون،
در قالب word و در 18 صفحه، قابل ویرایش.
مقدمه تحقیق:
مسئولیت مدنی ناشی از افعال زیان آور، محجورترین همواره مورد توجه قانونگذاران و حقوقدانان بوده است؛ زیرا عدالت و انصاف و مصلحت اجتماعی اقتضا می کند که زیان وارد به وسیله محجور نیز جبران شود و هیچ زیانی بدون جبران نماند. در عصر جدید، بر اثر کم شدن قدرت خانواده و سستی نظارت والدین بر اعمال کودکان و نوجوانان و آزادی بیشتری که در جامعه امروز، بجا یا سستی نظارت والدین بر اعمال کودکان و نوجوانان و آزادی بیشتری که در جامعه امروز، بجا یا نابجا، به آنان می دهند و در نتیجه استفاده روز افزون اطفال از دوچرخه و وسائل خطرناک بازی که چه بسا زیانهایی برای دیگران به بار می آورد، و نیز به علت افزایش بیماریهای روانی، جبران خسارت ناشی از افعال زیان آور محجورین بیش از پیش توجه قانونگذاران و صاحبنظران و علمای حقوق را به خود جلب کرده و بر اهمیت موضوع افزوده شده است.
بحث از مسئولیت مدنی سفیه در اینجا مورد نظر نیست، چه تفاوتی از این لحاظ بین سفیه رشید نمی باشد. آنچه در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت مسئولیت مدنی ناشی از فعل صغیر و مجنون است. دو مسأله در اینجا مطرح می شود: یکی آنکه آیا مسئولیت افعال زیان آور صغیر یا مجنون به عهده سرپرست اوست؟...

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق مفهوم جرم از نظر قانون

تحقیق-مفهوم-جرم-از-نظر-قانون
تحقیق مفهوم جرم از نظر قانون
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 11
حجم فایل: 12 کیلوبایت
قیمت: 1500 تومان

دانلود تحقیق در مورد مفهوم جرم از نظر قانون،
در قالب word و در 11 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
طبق ماده 2 قانون مجازات عموى مصوب سال 1352 جرایم به سه دسته تقسیم مى شدند: 1. جنایت 2. جنحه 3. خلاف. و طبق ماده 8، مجازات هاى جنایى اصلى عبارت بودند: 1. اعدام 2. حبس دایم 3. حبس جنایى درجه یک از سه تا 15 سال و حبس جنایى درجه دو از دو تا ده سال.
در حالى که مجازات اسلامى طبق قانون مجازات اسلامى عبارتند از: حدود، قصاص، دیات، تعزیرات و مجازات هاى بازدارنده.
تعریف جرم در قانون مجازات اسلامى:
قانون مجازات اسلامى، در ماده 2، جرم را چنین تعریف مى کند: «هر فعل یا ترک فعل که در قانون براى آن مجازات تعیین شده باشد، جرم محسوب مى شود.»
در ارتباط با این تعریف نکاتى قابل توجه است:
1. چنانچه نص قانونى وجود نداشته باشد، نمى توان هیچ عملى را جرم محسوب نمود.
2. جرم تنها شامل افعال خلاف نیست، بلکه ترک فعلى که به موجب قانون ممنوع باشد، نیز جرم تلقى مى شود...

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق مفهوم عدالت در حقوق

تحقیق-مفهوم-عدالت-در-حقوق
تحقیق مفهوم عدالت در حقوق
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 26
حجم فایل: 24 کیلوبایت
قیمت: 3000 تومان

دانلود تحقیق در مورد مفهوم عدالت در حقوق،
در قالب word و در 26 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
الف) مفهوم عدالت:
تعریف عدالت:
«عدالت» مفهومی است که بشر از آغاز تمدن خود می‌شناخته و برای استقرار آن کوشیده است. ([۱]) مشاهده طبیعت و تاریخ رویدادها، و اندیشه در خلقت، از دیرباز انسان را متوجه ساخت که آفرینش جهان بیهوده نبوده و هدفی را دنبال می‌کند. ([۲]) انسان نیز در این مجموعه منظم و با هدف قرار گرفته و با آن همگام و سازگار است. بنابراین، هر چیزی که در راستای این نظم طبیعی باشد، درست و عادلانه است. حقوق نیز از این قاعده بیرون نبوده و مبنای آن در مشاهده موجودات و اجتماع‌های گوناگون است. پس، از ملاحظه «آنچه هست» می‌توان به جوهر «آنچه باید باشد» دست یافت. به بیان دیگر، در شیوه ارسطویی جستجوی عدالت، واقع‌گرایی و پایه آن مشاهده و تجربه است. ([۳])
این مقاله جای تفصیل برای ملاحظه سیر تاریخی عقاید نیست، ولی تعریف‌های مهمی از عدالت را بیان می‌کند.
افلاطون و عدالت اجتماعی:
افلاطون در کتاب «جمهوری» به تفصیل از عدالت سخن می‌گوید. ([۴]) به نظر او عدالت آرمانی است که تنها تربیت‌یافتگانِ دامان فلسفه به آن دسترسی دارند و به یاری تجربه و حس نمی‌توان به آن رسید. عدالت اجتماعی در صورتی برقرار می‌شود که «هر کس به کاری دست زند که شایستگی و استعداد آن را دارد، و از مداخله در کار دیگران بپرهیزد». پس، اگر تاجری به سپاهی‌گری بپردازد، یا یک فرد سپاهی، حکومت را به دست گیرد، نظمی که لازمه بقا و سعادت اجتماع است به هم خواهد ریخت و ظلم جانشین عدل‌خواهی شد...

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.